Pokud jste si mysleli, že se jméno Shelby z příběhu o Mustangu na čas vytratí, jste na omylu. Na autosalónu v Los Angeles byl totiž uveden na scénu nový Mustang Shelby GT350 model 2016 jakožto vážný konkurent BMW M4 nebo Porsche 911 GT3. „Chtěli jsme postavit co nejlepšího Mustanga pro místa, kde sedíme za volantem nejradši – tedy klikaté silnice s četnými horizonty – a pak také pro víkendové jízdy na okruhu,“ prohlásil Raj Nair, viceprezident globálního vývoje produktů Ford. „Veškeré úsilí bylo poháněno touhou po výkonném a točivém motoru, precizním řízení a skvělých brzdách.“ A to se minimálně podle papírových specifikací povedlo. GT 350 totiž ukrývá pod kapotou nejvýkonnější atmosférický sériový motor, jaký kdy Ford vyrobil. Více než pětistovka divokých hřebců se točí kolem „flat-plane“ kliky, jejíž uspořádání se vyznačuje tím, že sousední ojniční čepy nesvírají obvyklý pravý úhel, ale jsou vzájemně pootočeny o 180 stupňů. Negativum v podobě nervóznějšího chodu jistě více než vynahradí potřebné kompaktní rozměry, specifický zvuk (plochou klikou disponují třeba všechny novější osmiválce Ferrari; inženýři nicméně slibují, že Fordí řešení zachovává „americký sound“) a omezovač posunutý do pekelných obrátek nad osm tisíc za minutu. V každém případě si můžete být jisti, že tady žádné kmitočtové vylepšení pomocí reproduktorů nebude třeba. 5,2litrový osmiválec je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou odlehčené konstrukce. GT350 ale není jen o skvělém pohonu. Naprostou novinkou u modrého oválu je použití aktivního podvozku s magnetorheologickými tlumiči MagneRide třetí generace známého třeba z novějších Cadillaků či Corvette. „Třistapadesátce“ nechybí ani samosvorný diferenciál Torsen pro lepší grip zejména na výjezdu ze zatáček. Náročnějšímu okruhovému nasazení odpovídá taktéž výběr brzdového systému Brembo s 394mm kotouči a šesti pístky vpředu, resp. 380mm kotouči a čtyřpístkovými brzdiči vzadu. 19palcové ráfky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Skvělou techniku dále podporuje použití snížené a sešikmené hliníkové kapoty s odvodem horkého vzduchu, která spolu s aerodynamickými doplňky a zadním difuzorem optimalizuje proudění vzduchu kolem vozu a minimalizuje nežádoucí vztlak. „Mustanga jsme testovali a ladili na nejnáročnějších cestách a okruzích na celém světě, a proto věříme, že nadšení řidiči si Shelby GT350 prostě zamilují.“ Důstojný nástupce předobrazu z roku 1965, co říkáte?

 

Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_0a Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_0b Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_0e Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_01 Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_12 Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_16 Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_17 Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_18 Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_19 Ford-Mustang_Shelby_GT350_2016_1280x960_wallpaper_20


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK