Design nového Viperu je velmi podobný tomu starému. Samozřejmě se zde odráží nový styl automobilů koncernu Chrysler, ale základní tvar zůstal nezměněn. Nová je například kapota s mohutným nasáváním a samozřejmě v předních i zadních světlech naleznete moderní diody LED. Nový je také zadní difuzor, od minulých generací zůstala zachována typická boule na zadní části střechy. Celá karoserie je posazena na ocelovém podvozku, který je doplněn karbonovými a hliníkovými detaily. Konec konců, i celá karoserie nabídne hned několik karbonových ploch – kapota, střecha nebo víko kufru. Zde všude naleznete karbon. I díky tomu auto váží „jen“ 1 567 kg a ve verzi Track S dokonce jen 1 495 kg. Pod kapotou se ukrývá celohliníkový vidlicový desetiválec 8.4. A to je masivní motor – v době downsizingu určitě. Výkon tohoto „mastodonta“ je 649 koní a točivý moment 813 Nm (což je mimochodem nejvíce, co kdy kdo dostal z atmosferického motoru). Na zadní kola by měla být síla přenášena přes 6-ti stupňový manuál Tremec TR6060. Pokud se bojíte, že nový Viper bude jen a pouze o brutálních výkonech, jste na omylu. Podle automobilky, má být kabina dostatečně komfortní. Zvolit si tak můžete třeba čalounění kůží či několika dalšími druhy tkanin a pokud by Vás omrzel zvuk desetiválce, má pro Vás autíčko multimediální systém Uconnect. Společně s „obyčejným“ Viperem, představila automobilka také závodní variantu Viper GTS-R. Ta bude brázdit okruhy v zámoří s tamní sérii American Le Mans. Do závodů budou nasazen dva továrnou podporované kousky a to ve třídě GT. A nakonec to, co Vás také bude jistě zajímat – ceny. Ty Dodge zatím neoznámil, ale hned od začátku prodeje na konci roku 2012 budou k dispozici dvě verze – SRT Viper a SRT Viper GTS. GTS dostane např. adaptivní tlumiče Bilstein nebo nové sportovní skořepiny.


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK