Buicku se poslední dobou daří, a tak se nebojí vstupovat i do dosud nepoznaných končin mimo tradiční automobilové segmenty. „Regal TourX je crossover v pravém smyslu slova. Spojuje dynamiku osobního auta s všestranností SUV,“ okomentoval novinku viceprezident značek Buick a GMC Duncan Aldred. U nás v Evropě bychom pět metrů dlouhý TourX označili střízlivěji asi jako „terénní kombík“ ve stylu Audi Allroad. Magazín Car and Driver jej pokřtil vtipně a výstižně Subaruick. Dvoulitrový čtyřválec s výkonem 250 koní, spřažený s osmistupňovým (později devítistupňovým) automatem, totiž pohání všechna čtyři kola vozu přes systém se dvěma spojkami a vektorováním točivého momentu s diferenciálem Twinster. Vůz sdílející globální platformu Epsilon II s Chevroletem Malibu má překonávat konkurenty především velkorysým objemem zavazadelníku až 2.018 litrů po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40 nebo 40/20/40. Jedná se také o první vůz značky, který využívá aktivní kapotu v zájmu lepší ochrany chodců. Za všechny prvky bohaté výbavy lze zmínit drobný, ale praktický detail: odnímatelný Bluetooth reproduktor v pátých dveřích. TourX se bude dodávat ve třech úrovních výbavy: základní TourX, Preferred a Essence. Cena odstartuje na 29.995 dolarech.

 


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK