Po tolika letech s „véčkovými“ edicemi už o sportovních ambicích Cadillaků pochybuje asi jen málokdo. Z konzervativního etalonu houpavého luxusu se stal celosvětově respektovaný představitel moderního ostře řezaného designu a více než solidních jízdních vlastností. Zpráva o zařazení největšího sedanu CT6 po podařeném faceliftu do programu V-performance přesto stále působí trochu překvapivě. Značí totiž současně příchod Northstaru nové generace! Někomu – snad to byl Johan de Nysschen – se podařilo přesvědčit ty správné lidi ve vedení koncernu, že bez osmiválce nejde dlouhodobě konkurovat prémiovým německým značkám. S velkým potěšením tedy oznamujeme, že konkrétním výsledkem úsilí inženýrů se stal zbrusu nový blok GF18 s osmi vývrty určený alespoň prozatím jen pro Cadillaky. Vrtání 86 mm se zdvihem 90,2 mm dává výsledný objem 4,2 litru. Komprese 9,8:1 se může jevit nízká jen do doby, kdy se do skládačky jménem „hot V“ vloží dvě twin-scroll turba s ultralehkými titano-hliníkovými turbínami a plnicím tlakem až 20 PSI. Kovaná klika a ojnice, všechny čtyři vačky s plynule variabilním časováním, možnost deaktivace válců číslo 2,3,5 a 8, ultravysokotlaké vstřikování paliva, důmyslný systém aktivního dochlazování po vypnutí motoru, tak zní suchý výčet specifikací na úrovni doby. Motory budou kompletovány ručně v Bowling Green (Kentucky), tedy tam, kde se jinak rodí Corvetty. Předběžně to vypadá na dva výkonové stupně: 550 k/850 Nm a 500 k/750 Nm, přičemž 90 % točivého momentu má být k dispozici už ve 2.000 otáčkách. Obě varianty budou spolupracovat s 10stupňovým automatem a pohonem všech kol, aby ani jeden newtonmetr nepřišel nazmar. Co se týče dalšího využití motoru, spekuluje se samozřejmě o Escalade, ale prý je blok natolik kompaktní, že by se vešel i pod kapotu ATS. Uvidíme.

 


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK