Pickup s autentickým designem a terénními schopnostmi značky Jeep? Přivítejte zbrusu nový Gladiator, první truck tohoto výrobce od roku 1992, kdy sjel z výrobní linky poslední Jeep Comanche. Od modelu CJ-8/Scrambler pak novinku dělí již přes tři desetiletí. Zjednodušeně lze Jeep Gladiator popsat jako Wrangler s pětistopovou ocelovou korbou na prodlouženém rámu. Z Wrangleru pochází kromě kapoty a ikonického sklopného čelního skla rovněž součásti pohonu, včetně osvědčeného 3,6litrového šestiválce Pentastar o výkonu 285 k. Do budoucna má snad přibýt i diesel. Ložná plocha si naopak vyžádala úpravu zádi, konkrétně nárazníku s praktickým středovým nástupem. Vzhledem k tomu, že díly střechy a hliníkové dveře jsou v duchu tradice odnímatelné, patří Gladiatoru pozice jediného open-air pickupu na trhu. Také interiér samozřejmě čerpá z poslední generace Wrangleru. Navzdory hranatému designu a velkému množství ovládacích prvků působí středová konzole i palubní deska moderně, protože dřívější plasty nahradily pohlednější a zároveň na dotek příjemnější materiály. Jeep Gladiator bude k dostání ve čtyřech stupních výbavy: Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Zatímco modely Sport a Overland budou využívat technologii pohonu 4×4 Command-Trak s dvourychlostní rozdělovací převodovkou, extrémnější Rubicon dostane systém Rock-Trac, robustní nápravy Dana 44 s uzávěrkami Tru-Lok a působivým celkovým poměrem plazivého převodu 84,2:1 s manuálem, resp. 77,2:1 s osmistupňovým automatem. Na 33palcových ráfcích se vůz chlubí nájezdovým úhlem 43,6 stupně, přejezdovým úhlem 20,3 stupně a zadním nájezdovým úhlem 26,6 stupně. Světlá výška 11,1 palce mu umožní průjezd vodou o hloubce až 30 palců bez ztráty kytičky. Užitečná nosnost činí solidních 1.600 liber. Zbývá dodat, že Jeep Gladiator se bude vyrábět v Toledu v americkém Ohiu a do prodeje vstoupí v druhém čtvrtletí letošního roku.

 


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK