Divize SRT automobilky Chrysler (patří pod ní i Dodge a Jeep) vypustila do světa další produkt, když si nabila kanón novou generací Dodge SRT Viper o ráži 8,4. Tentokrát mezi zákazníky zamířil slibovaný Jeep Grand Cherokee SRT8 a nutno říci, že je to další výsměch ekologismu, downsizingu a vůbec všemu, co hází klacky pod nohy (nebo pod kola?) autům pro radost. No tak jistě, Jeep Grand Cherokee si asi nedělá stejné ambice jako třeba BMW X5 M nebo Porsche Cayenne Turbo S, ale maminky s tím asi děti do školky vozit nebudou. I když, jako malí caparti bychom asi raději vyskakovali před školní družinou z něčeho, co vydává zvuk imitující útočící stíhačku a ne z Priusu… Pod kapotou tohoto Jeepu totiž pracuje osmiválec HEMI o objemu 6,4 litru, který přes (trochu archaický, i když v tiskové zprávě tomu říkají merketingově „osvědčený“) pětistupňový automat posílá na všechna kola výkon 468 koní a točivý moment 624 Nm. Takové hodnoty jsou prostě v pořádku a s downsizingem na nás nechoďte. Podle tabulek je tak Jeep Grand Cherokee SRT8 nejrychlejším a nejvýkonnějším sériovým Jeepem, který kdy opustil brány továrny. Stovku totiž umí za rovných pět sekund a rozjede se na 257 km/h. To by mohlo stačit na to, abyste pozlobili pár lidí v Boxsterech a podobném plevelu…

 


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK