Ford konečně našel způsob, jak do známého dravce znovu propašovat správný počet hrnků. Adrenalinem překypující F-150 Raptor R™ pohání kompresorovaný 5,2l osmiválec Predator ze Shelby GT500 s mamutím výkonem sedmi stovek koní a točivým momentem přes 860 Nm! Špičkový výkon je sice o trochu nižší než v elitním Mustangu, na druhou stranu se hnací ústrojí chlubí rychlejším nástupem krouťáku. Podle výrobce za to může jiný program řídicí jednotky a menší řemenice kompresoru. Pohon všech čtyř kol s desetistupňovým automatem zůstávají, vylepšen byl měnič točivého momentu. Za ne zrovna skromných 109.145 dolarů získá zákazník kromě divočiny pod kapotou také 37palcové offroadové pneumatiky BFGoodrich, zesílený kardan, masivnější přední nápravu a poladěný výfuk, jehož zvuk podle prvních recenzí „probouzí sousedy a straší děti“. Ohleduplnější povahy proto jistě potěší tichý režim pro studené starty. Vzhledově bude Raptor R™ rozpoznatelný podle větší boule na kapotě a oranžového písmena R v emblémech a grafikách Raptor rozesetých po celé karosérii. Bez příplatku je možné se těchto křiklavých indicií zbavit, šelma pak získá o něco méně nápadný vzhled. Objednávky jsou již otevřené a výroba se rozběhne na podzim. Tak tady je svět ještě v pořádku!


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK