Chevrolet na newyorském autosalonu ukázal desátou generaci svého nejluxusnějšího modelu – sedanu Impala. Novinka je uváděna coby modelový ročník 2014. V Evropě neznámý model, v USA jedno z deseti nejprodávanějších aut. V minulém roce se jich ve Spojených státech prodalo 171 tisíc. Málo to není, největší slávu tenhle model každopádně zažil v 60. a 70. letech, kdy se vyráběl také jako kupé či cabrio. Chevrolet nyní uvádí desátou generaci luxusního sedanu Impala. Nový je vnější design, který připomíná evropské vozy více, než tomu bylo dosud a nelze mu upřít eleganci. Ve standardu jsou osmnáctipalcová litá kola (přikoupit lze devatenáctky či dvacítky), vepředu jsou hezky zakomponovaná i LED světla pro denní svícení. V nabídce jsou tři motory. Nepřekvapí, že všechny jsou zážehové: 3,5litrový V6, 2,5litrový čtyřválec a 2,4litrový motor. Šestiválec má výkon 226 kW, tj. 307 koní. Motor se zdvihovým objemem 2,5 litru má výkon 197 koní (145 kW), nejslabší motorizace nabídne o pouhých 15 koní méně – 182 koní (134 kW). Nádrž pojme 70 litrů u dvou výkonnějších motorů, pro slabší agregát je kapacita palivové nádrže 60 litrů. Převodovka je šestistupňová a výhradně samočinná, výkon se přenáší na kola přední nápravy. Impala hýčká cestující na zadních sedadlech rozvorem 2837 mm, auto je dlouhé 5113 mm a váží od 1723 kg. Zavazadlový prostor nabídne průměrných 532 litrů, včetně cestujících můžete auto zatížit 454 kg. Standardem je deset airbagů. Nový je i adaptivní tempomat, systém pro samočinné zastavení před překážkou, detekce mrtvého úhlu, parkovací asistent nebo asistent pro nevybočení z jízdního pruhu. Nutno dodat, že podobné systémy jsou v dané třídě běžně k dostání i v evropských modelech, nejde o nic převratného (a to i přesto, že některé systémy nabízí Chevrolet vůbec poprvé).


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK