obr_web_chp492
DODGE CHALLENGER SRT HELLCAT 2015

Snad jen tomu, kdo se po několika letech probral z kómatu, by mohlo uniknout, že americký automobilový průmysl se znovu angažuje ve válce – tentokrát o nejsilnější osmiválec. Camaro ZL1 pohání solidních 580 koní a zadní nápravu Shelby GT500 roztáčí stádo 660 mustangů, vavříny ale (aspoň prozatím) patří Chrysleru a Dodge: 6,2litrový osmiválec podporovaný dvoušroubovým kompresorem IHI s plnicím tlakem 11,6 psi ze sebe vydá 707 koní a 880 Nm točivého momentu. Pro srovnání, zhruba to odpovídá osmině Pendolina nebo šlapání 1587 špičkových cyklistů. Tolik suchá čísla…

Pod kapotou: kompresorový V8-OHV „Hemi“, 376 cu.i., (6.166 cm3), 707 koní/818 Nm

…tento článek vám přinášíme jako ochutnávku z čísla 49

youtube-logo-95x40 play_icon_small play_icon_small


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK