A je to tady. Na síti se už delší dobu šuškalo, že oblíbené „grandčíro“ dostane pekelný osmiválec, ale teprve 9. dubna se přání fandů brutálního výkonu zhmotnila v podobě 707 koňové čtyřkolky pokřtěné jménem Trackhawk. Celkem překvapivá je absence emblémů a ozdobných pruhů, větší stádo koní pod kapotou se ale stejně nakonec prozradí čtyřmi velkými koncovkami výfuku a hlavně sacími otvory na místech původních mlhovek. V kabině rozmazlují posádku vyhřívaná a klimatizovaná sedadla z kůže Nappa. Sportovní geny prozrazují červené bezpečnostní pásy a nechybí ani
panoramatická střecha. Vzhledem k tomu, že Trackhawk je o 150 kilogramů těžší než Grand Cherokee s tři-devět-dvojkou, konstruktéři použili o něco tvrdší pružiny a poladili i nastavení aktivních tlumičů. Za schopnost zastavit tuhle šílenou bestii ze stovky na 36 metrech vděčí vůz obřím kotoučům Brembo, do nichž se na rozdíl od Dodge nezakusují červené, nýbrž žluté třmeny. Změn doznalo i ústrojí pro přenos výkonu. Na osmistupňový automat TorqueFlite navazuje rozdělovací skříň s kovanými pastorky a pevnějším řetězem. Zesílený je i kardan a zadní náprava. Trackhawk podobně jako Demon využívá i systém rezervy točivého momentu pro rychlejší rozjezdy z místa v režimu Launch Control. Co dodat na závěr než pár čísel. Stovka za tři a půl, čtvrt míle za 11,6 a maximálka 290 km/h. A k tomu všemu tažná kapacita 7.200 liber (3.240 kg). Mopaří kladivo v celkem osmi různých odstínech zamíří do showroomů na konci tohoto roku.


PRAHA

LOS ANGELES

NEW YORK